مقالات آموزشی

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH
آنچه در این مقاله می خوانید :
• معرفی و بررسی برند بوش BOSCH
• محصولات بوش ساخت کجاست 
• شروع دوره کار آموزی رابرت بوش در نزد ادیسون و برادران زیمنس
• آغاز تاسیس شرکت بوش
• اولین اختراع شرکت بوش
• دلیل پیشرفت شرکت بوش ؟
• راز با کیفیت بود محصولات بوش
• معرفی محصولات اصلی شرکت بوش

 

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

برند بوش یکی از برند های معروف و بزرگ در صنعت ابزار های الکتریکی ، تجهیزات صنعتی و لوازم الکترونیکی است که تاریخ طولانی و موفقی در تولید محصولات با کیفیت دارد. و با تولید انواع متنوعی از محصولات با کیفیت یک برند چند منظوره محسوب می شود . در این مقاله می خواهم یک نگاه کوتاه به شروع مسیر تاسیس شرکت بوش و دلیل پیشرفت آن بپردازیم .

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

محصولات بوش ساخت کجاست ؟

اصلیت این برند آلمانی است که مرکز اصلی آن در شهر گرلینگن  آلمان قرار دارد و چندین واحد های تولیدی در آمریکا و چین و اسپانیا و انگلستان و …دارد .

شروع دوره کار آموزی رابرت بوش در نزد ادیسون و برادران زیمنس

رابرت بوش بنیان گذار شرکت بوش از همان دوران کودکی استعدادهای خاصی در زمینه نوآوری در هنگام بازی با اسباب بازی هایش داشت . او در سن ۱۸ سالگی تحصیلات دانش آموزی خود در زمینه مکانیک دقیق به پایان رسانید . پس از اتمام تحصیلات خود ، به صورت عملی در حرفه‌ی مکانیک و الکتریک کارآموزی کرد ولی عطش یادگیری و خلاقیت در آن فروکش نکرد و وقتی متوجه شد ، مهندسی برق در ایالت متحده آمریکا نسبت به اروپا پیشرفته تر است تصمیم گرفت به آمریکا سفر کند و زیر نظر ادیسون و زیگموند مهندسی برق را یاد بگیرد که این سفر نقش بسیار مهمی در توسعه مهارتهایش داشت .

بعد از دوره کار آموزی در آمریکا به انگلستان سفر کرد و برای شرکت برادران زیمنس کار کرد چون این شرکت در تولید تجهیزات الکتریکی متخصص بود و می توانست در آنجا در زمینه توسعه مهارت‌های فنی و مهندسی تجربه های ارزشمندی به دست بیاورد . و بعد از کسب کوله باری از تجربه در نهایت در سال ۱۸۸۶ تصمیم گرفت به آلمان برگردد و کارگاه خود را راه اندازی کند .

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

آغاز تأسیس شرکت بوش

در سال ۱۸۸۶یک کارگاه کوچک مکانیک دقیق و مهندسی برق توسط رابرت بوش در شهر اشتوتگارت ، آلمان تاسیس شد . این کارگاه کوچک با یک گروه ۱۵ نفره با تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی شروع به کار کرد و این کارگاه به نام تاسیس کننده آن یعنی رابرت بوش نام گذاری شد . رابرت بوش معتقد بود (بهتر است پول و سرمایه خود را از دست بدهد تا اعتماد و اطمینان مردم  ) به همین دلیل این کارگاه در همان سال آغازین فعالیتش ، با تمرکز بر کیفیت و توسعه فناوری ، توانست موفقیت‌های چشمگیری را در صنعت و تکنولوژی به دست آورد و به عنوان یک نماد از کیفیت و اعتماد شناخته شود .

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

اولین اختراع و شهرت جهانی شرکت بوش

در سال ۱۸۸۷ اولین اختراع وی که به عنوان یک موفقیت بزرگ و اساسی در تاریخ شرکت بوش شناخته می‌شود، اختراع “مگنتو” که یک دستگاه الکتریکی است که به وسیله‌ی انرژی مغناطیسی، جریان الکتریکی تولید می‌کند. این دستگاه برای تأمین برق برای موتورهای احتراق داخلی استفاده می‌شود. این اختراع برای رابرت بوش شهرت و ثروت بسیاری را فراهم کرد و پایه‌ی شرکت بوش را برای توسعه و رشد بیشتر فراهم کرد .

در سال ۱۸۹۷ شرکت بوش با اختراع دستگاه شمع جرقه ای اتومبیل به عنوان مهم‌ترین پروژه اش به شهرت جهانی رسید . و در همان سال با تولید انحصاری شمع جرقه‌ای اتومبیل وارد صنعت خودروسازی شد . و به دلیل شهرت زیاد این شرکت ، رابرت بوش چند دفتر در کشور های دیگر نیز بر پا کرد .  لگوی این شرکت نیز بر گرفته از همین اختراع بود

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

مسیر تکاملی تولیدات محصولات برند بوش

مسیر تکاملی شرکت بوش به سمت تولید محصولات گسترده‌تر و کیفیت بالاتر از طریق تحقیقات و توسعه فناوری جدید و بهره‌گیری از استانداردهای کیفیت بین‌المللی انجام شد تا محصولات با کیفیت و مطابق با نیاز مشتریان را عرضه کند این رویکردها به بوش کمک کرد تا به یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌های جهان در صنعت ابزارهای الکترونیکی و الکتریکی تبدیل شود

دلیل پیشرفت شرکت بوش ؟

• ارائه محصول با کیفیت برای عمر طولانی تر محصولات

• تنوع بالا در تولید محصولات متنوع

• استفاده از تکنولوژی و فناوری پیشرفته در محصولات

• عملکرد برتر در محصولات از جمله قدرت ، دقت ، سرعت بالا

• ارائه محصولاتی با مصرف انرژی کمتر و کارایی بالاتر

• راحتی استفاده حتی برای کاربران مبتدی

راز با کیفیت بودن محصولات بوش ؟

برند بوش با استفاده از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و کنترل کیفیت دقیق، به کاربران اطمینان می‌دهند که محصولاتی با عمر طولانی و عملکرد عالی دریافت می‌کنند .

بوش به عنوان یکی از پیشروهای صنعت ، خود را موظف دانسته از جنس‌ها و مواد مختلف با کیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. در زیر به برخی از این جنس‌ها و مواد اشاره می‌کنیم که در تولید محصولات بوش مورد استفاده قرار می‌گیرند و موجب بالا رفتن کیفیت محصولات بوش شده است :

• فولاد ضد زنگ : فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی، مناسب برای بخش‌هایی از محصول است که با مواد مختلف در تعامل هست

• آلومینیوم : آلومینیوم به عنوان یک جنس سبک و مقاوم ، در تولید برخی از بخش‌ها و قطعات محصولات بوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنس به عنوان یک جایگزین مناسب برای فلزات سنگین مانند فولاد در قسمت‌هایی که نیاز به وزن کمتر دارند، استفاده می‌شود .

• فولاد ضد زنگ : برخی از محصولات بوش از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که از آلیاژهای ویژه و به خصوصی تشکیل شده‌اند. این نوع فولاد در محصولاتی که نیاز به مقاومت بالا دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد .

• پلاستیک مقاوم :پلاستیک مقاوم و با کیفیت بالا نیز در تولید بخش‌هایی از محصولات بوش استفاده می‌شود، به ویژه در قسمت‌هایی که نیاز به عایق برقی دارند. این جنس معمولاً در دسته‌ها و بخش‌هایی که در تماس مستقیم با دست کاربر هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد .

معرفی محصولات اصلی شرکت بوش :

برند بوش به عنوان یکی از پیشرو های صنعت در زمینه تولید محصولات متنوعی فعالیت می کند اما به دلیل تنوع بالای لوازم خانگی و ابزار آلات ، بیشتر مردم برند بوش را با نام لوازم خانگی و ابزار آلات می شناسند . در زیر به برخی از انواع ابزار آلات الکتریکی و دستی بوش اشاره خواهیم کرد .

ابزار آلات برند بوش :

ابزار آلات یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین محصولات شرکت بوش می باشد که برای کارهای صنعتی و فعالیت های مداوم استفاده می شود  . برخی ابزار آلات بوش از جمله ابزار های  قدرتی ، تجهیزات صنعتی  ، ابزار های باغبانی ، ابزار های اندازه گیری بسیار مطرح هستند .

ابزارهای قدرتی: در زمینه ابزارهای قدرتی مانند پیچ گوشتی ها، مته‌ها ، سنگ زنی‌ها، ابزارهای برش ، وسایل برقی نجاری و دستگاه حفر و … موفقیت بسیاری کسب کرده است

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

ابزارهای باغبانی: در زمینه ابزارهای باغبانی مانند چمن زن‌ها، ابزارهای تراشیدن شاخه‌ها ، خراطی‌ها، ابزارهای پرسی و … به عنوان یکی از برترین برند ها شناخته می‌شود.

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

ابزارهای دستی: شامل مجموعه‌ای از ابزارهای دستی مانند مته‌های دستی، پیچ گوشتی ها و …

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

ابزار اندازه گیری : متر دستی و لیزری و تراز و …

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

ابزارهای شارژی : بوش همچنین ابزارهای شارژی را نیز تولید می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیچ گوشتی ها و چمن زن های شارژی و … اشاره کرد

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

تفاوت بزار آلات بوش سبز رنگ با آبی

ابزار آلات بوش دارای دو دسته با رنگ آبی  و سبز می باشند که ابزار آلات سبز رنگ برای مصرف خانگی و نیمه صنعتی مناسب تر می باشد ولی ابزار آلات آبی رنگ برای کارهای صنعتی و فعالیت های مداوم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

مزیت انتخاب ابزار آلات برند بوش

ابزار آلات بوش دارای عمر طولانی ، طراحی ارگونومیک بدنه ، کیفیت بالا ، تنوع محصولات و کاربری آسان موجب مزیت این ابزار آلات برای انتخاب استفاده کنندگان شده است .

1 نظر در “معرفی و بررسی برند بوش BOSCH

  1. profile avatar کاربر گفت:

    ممنون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *